Nesa Lojistik levert logistieke diensten in alle uithoeken van Turkije met een vloot van 11 voertuigen en een team van 30 werknemers. Tegelijkertijd zijn ze ook verdeler van Continentalbanden.
Eigenaar Cumhur Şanlı gelooft dat zorg voor, opvolging van en liefde voor het bedrijf de sleutels tot succes zijn.
Waarom was u geïnteresseerd in een bandenspanningsmonitoringoplossing?
In de logistieke industrie zijn banden een van de belangrijkste uitgaven na brandstof. Naast bandenslijtage kost onverwachte bandenpech zowel tijd als geld. We dachten dat ContiPressureCheck™ ons zou kunnen helpen om zo'n verliezen te vermijden en besloten het uit te proberen. We zijn gestart met 4 voertuigen. Sindsdien hebben we in twee jaar tijd geen banden van deze voertuigen verloren. Onze vloot is werkzaam in het hele land. We hadden wat twijfels in het begin, zoals hoe het zou zijn en of het zou werken, maar na verloop van tijd zagen we dat het best goed werkte en grote bijdragen leverde aan ons bedrijf.
Wat vindt u fijn aan ContiPressureCheck™ nu dat u er gebruik van maakt? Wat zijn de belangrijkste voordelen voor u?
Het systeem informeert de bestuurder als de banden lek zijn of oververhit raken. Daardoor kan de bestuurder onmiddellijk actie ondernemen en het probleem oplossen voordat de band vervormd raakt. Bovendien kan de extra beschadiging van een lek worden voorkomen, zoals schade aan het spatbord, de stoplichten en de schokdempers. Het werk van onze chauffeurs werd dus gemakkelijker.
Hoe heeft ContiPressureCheck™ u geholpen uw bedrijf te verbeteren?
We hebben tijdverlies vermeden, onze prestaties zijn gestegen terwijl onze kosten zijn gedaald. Wanneer een band leegloopt, wordt de levensduur korter. Ik denk dat we de levensduur van onze banden hebben verbeterd en het aantal stilstandmomenten hebben verminderd.
Zou u ContiPressureCheck™ aanbevelen? Waarom wel? Waarom niet?
Ik zou het absoluut aanbevelen en dat doe ik ook. Continental is een technologiebedrijf dat voortdurend producten ontwikkelt. Ik geloof dat hun toepassingen zullen uitbreiden en gegeerd zullen worden wanneer ze geïntegreerd worden in onze huidige trackingsystemen. Ze zullen in het bijzonder nuttig zijn bij internationaal transport, zoals koel- of brandstofopleggers.
Hoe zou u de interactie met de Continentalwerknemers beoordelen?
We voeren een open en betrouwbare communicatie met het hele Continentalteam. Ze ondersteunen ons in grote mate. Ik zou hen dus willen bedanken voor hun waardevolle inspanningen.
Hoe draagt Continental over het algemeen bij aan de waarde van uw bedrijf of het succes ervan – bijvoorbeeld met banden, het coveren ervan en de service?
Continental ondersteunt ons op alle vlakken. Het bedrijf zet de meeste van onze ideeën om naar de praktijk nog voor wij dat doen. We voorzien ook wegenhulp en coveringdiensten. Onze merknaam is een waarde op zich. We hebben geprobeerd Continental voor te stellen aan onze klanten in het verleden, maar nu komen bewuste klanten met een zeer goede merkenkennis zelf specifiek vragen naar 'Continental'.
Nog verdere opmerkingen?
Ik heb geen verdere opmerkingen. Ik zou alle Continentalwerknemers en -managers trouwens willen bedanken. We groeien met ons merk en zullen blijven groeien. We geloven dat de steun van Continental ons zal helpen om ons merk beter te vertegenwoordigen.